Navigace

Obsah

Vzdělávací program školní družiny

Název: „Tady jsme všichni na jedné lodi"

Školní družina je místem, kde žáci tráví většinu volného času. Proto zde dětem v této době nabízíme pestré odpočinkové a zájmové činnosti - zejména výtvarné, sportovní, pracovní, hudební, literární, dopravní, společenské. Také podnikáme rozmanité vycházky s různým zaměřením. Naší náplní práce jsou takové činnosti konané s dětmi, které vedou k rozvíjení osobnosti dítěte, umožňují jejich seberealizaci a někdy také kompenzují případné školní neúspěchy. Snažíme se, aby se děti u nás ve školní družině cítily co nejlépe, měly zde pocit porozumění a bezpečí.

Vzdělávání v naší ŠD plně akceptuje ŠVP školy včetně jeho cílů a klíčových kompetencí. Zájmové vzdělávání ve školní družině naplňuje obecné cíle vzdělávání dané školským zákonem č. 561/2004 Sb.


 

V naší práci se zaměřujeme především na tyto cíle

  • Rozvoj žáka - jeho učení a poznání, osvojování si základů hodnot
  • Získávání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost
  • Zařazování odpočinkových činností (klidové a aktivní) a přípravy na vyučování dle zájmu dětí
  • Přátelská a vlídná atmosféra ze stran vychovatelek a dětí
  • Pro zájmové vzdělávání v naší ŠD jsme si připravili výchovně vzdělávací plán, který je sestaven na dobu vzdělávacího cyklu. Je vodítkem pro naši práci s dětmi. Vycházíme z něho a s jeho pomocí vytváříme měsíční plány výchovné práce.

Dokument „Školní vzdělávací program pro školní družinu" je k nahlédnutí u vychovatelek ve školní družině nebo v kanceláři školy.


 

Podle § 5 školského zákona má ŠVP ve školních zařízeních tyto části

  • stručnou charakteristiku ŠD
  • cíle výchovně vzdělávací činnosti (obsahuje také překážky v jejich uskutečňování)
  • formy a obsah
  • materiální podmínky
  • ekonomické podmínky
  • personální podmínky
  • zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví

 

Tématické okruhy pro naši školní družinu

  • člověk a jeho svět
  • místo, kde žijeme
  • lidé kolem nás
  • lidé a čas
  • rozmanitosti přírody
  • člověk a jeho zdraví

 

K naplňování cílů slouží vybavování dětí dostatečnými kompetencemi

  • kompetence k učení
  • kompetence k řešení problému
  • komunikativní kompetence
  • sociální a interpersonální kompetence
  • občanská kompetence
  • kompetence k trávení volného času